EnduroPassion

EnduroPassion

Enduro és krossz

Különbségek a motorok között (3.rész)

2016. november 27. - EnduroPassion

Mitől krosszmotor a krosszmotor? 

 

Ebben a cikkben a krosszmotor tulajdonságait fejtem ki részletesebben. Nézzük, miért való a krosszmotor krossz pályára, és nem az enduro terepre. 

 

Fejlámpa és hátsólámpa hiánya: Az enduro versenyeken kötelező, hogy a motor legalább fejlámpával rendelkezzen, hátsólámpa se hátrány, de azt általában leveszik a motorról, (hogy ne törjön össze). Ezen kívül a világítás plusz súlyt jelent. Alapból felesleg mivel a nyitott pályás krosszversenyeket nappal rendezik meg, illetve a fedett pályás versenyeket pedig kivilágítják. 

 img.jpg

Öt sebességes váltó: Hosszú sebességek, a krosszmotorok nyomatékára leginkább magas fordulatszámon van szükség, mivel legtöbbször nagyon gyorsan mennek velük, ez a nyomaték különösen jól jön az ugratóknál és éles kanyarokban.

 

Csak berugókar:  Nincs szükség önindítóra, mivel a krosszpályán egyszerűbb berúgni a motort, mint például egy meredek hegyoldalban, az önindító is csak plusz, felesleges súlyt jelent.

 

Kisebb tank: Szintén kevesebb súlyt jelent a kevesebb benzin, emellett  a krossz verseny (AMA Motocross) 30 perc + 2kör egy nagyjából 2,5 kilóméteres pályán, tehát nincs szükség sok benzinre. daytona-sx-2013-supercross-2-620x250.jpg

 

Kemény felfüggesztés: Előző cikkben már említettem, de itt is leírom. A krosszpályán sok ugrató és éles kanyar van, emiatt a hirtelen fékezéseket és a hatalmas ugratásokat a teleszkópoknak masszív ütéseket kell elnyelnie, természetesen a motoros súlyához viszonyítva kell beállítani a felfüggesztést.motocross_jump-1024x768_1.jpg

 

Gyakoribb szervizintervallumok : Igaz, hogy a krosszmotor könnyebb és gyorsabb enduro társánál köszönhetően az elektronika hiányának (fejlámpa hátsólámpa, önindító) és a kisebb tanknak, de sokkal szerviz igényesebb is, mivel maga a motor annyira versenyre kiélezett. Egy kemény verseny után akár lehetnek alkatrészek amelyek cserések is. Hobbi szinten természetesen a szerviz ritkább, de amit érdemes minden motorozás után megtenni : Motor lemosása, légszűrőjének tisztítása, lánc fogaskerekek, teleszkópok ellenőrzése.

 

Forgalomba nem helyezhető: A motor kizárólag krosszpályán, vagy saját magánterületen használható. 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://enduropassion.blog.hu/api/trackback/id/tr2612003594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása