EnduroPassion

EnduroPassion

Enduro és krossz

Különbségek a motorok között

2016. november 25. - EnduroPassion

 

Az előző cikkben említettem, hogy egy kicsit közelebbről a kinézeten kívül is részletesen leírom, hogy mik a különbségek a krossz és enduro motorok között. 

Először is, mindkét sport terepen zajlik(na ne?). Míg az enduro általában nyitott helyeken, (erdőkben, bányákban, hegyeken) addig a krossz, zárt pályán, (ugratókkal, éles kanyarokkal). Mindkettőn nehéz motorozni jól, és mindkettő másfajta motorozási technikát igényel. Az enduroban sokszor találkozhatunk olyan szakaszokkal ahol csak lassan tudunk haladni, a krosszmotorozás viszont gyors tempót kíván. Az adott terephez passzolnia kell a motorodnak is. 

A terepmotorok lehetnek 4 üteműek/2 üteműek. Többféle köbcentiben kaphatóak egészen a 65cm3-as 2 üteműtől a 650cm3-as 4 üteműig. Azonban a leggyakrabbak a következőek: 

  • 2 üteműek: 125cm3, 200cm3, 250cm3, 300cm3

 

  • 4 üteműek: 250cm3, 300cm3, 350cm3, 450cm3

Krosszmotorozáshoz krosszmotor szükséges, endurohoz enduro motor (ki gondolta volna?) de enduroval lehet krosszozni, és krosszal lehet endurozni ami nem ajánlott, mivel az adott motor teljesen másképp van beállítva mindkét esetben. Szóval mik is lehetnek azok a különbségek? 

KROSSZ                                                                                                 ENDURO

  1. Öt sebességes váltó, hosszú sebességek                                       Hat sebességes váltó, rövid sebeségekkel
  2. 19-es hátsó kerék                                                                                   18-as hátsó kerék
  3. Fejlámpa és hátsólámpa nincs                                                         Fejlámpával és hátsólámpával rendelkezik
  4. Csak berugókar                                                                                       Berugókar mellett önindító is van 
  5. Kisebb tank, nagyobb fogyasztás                                                     Nagyobb tank, kevesebbet fogyaszt
  6. Könnyebb és gyorsabb az enduronál                                             Krosszmotorhoz képest nehezebb
  7. Gyakoribb szervizintervallum, üzemórás                                      Tartósabb, kevesebb szervizelést igényel
  8. Kemény teleszkópok                                                                             Puhább teleszkópok
  9. Nincs kitámasztó                                                                                    Kitámasztóval rendelkezik
  10. Forgalomba nem helyezhető                                                   Forgalomba helyezhető, közúton használható

 15182514_1576670655692807_248029402_o.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://enduropassion.blog.hu/api/trackback/id/tr3611997636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása