Az előző cikkben említettem, hogy egy kicsit közelebbről a kinézeten kívül is részletesen leírom, hogy mik a különbségek a krossz és enduro motorok között.
Először is, mindkét sport terepen zajlik(na ne?). Míg az enduro általában nyitott helyeken, (erdőkben, bányákban, hegyeken) addig a krossz, zárt pályán, (ugratókkal, éles kanyarokkal). Mindkettőn nehéz motorozni jól, és mindkettő másfajta motorozási technikát igényel. Az enduroban sokszor találkozhatunk olyan szakaszokkal ahol csak lassan tudunk haladni, a krosszmotorozás viszont gyors tempót kíván. Az adott terephez passzolnia kell a motorodnak is.
A terepmotorok lehetnek 4 üteműek/2 üteműek. Többféle köbcentiben kaphatóak egészen a 65cm3-as 2 üteműtől a 650cm3-as 4 üteműig. Azonban a leggyakrabbak a következőek:
- 2 üteműek: 125cm3, 200cm3, 250cm3, 300cm3
- 4 üteműek: 250cm3, 300cm3, 350cm3, 450cm3
Krosszmotorozáshoz krosszmotor szükséges, endurohoz enduro motor (ki gondolta volna?) de enduroval lehet krosszozni, és krosszal lehet endurozni ami nem ajánlott, mivel az adott motor teljesen másképp van beállítva mindkét esetben. Szóval mik is lehetnek azok a különbségek?
KROSSZ ENDURO
- Öt sebességes váltó, hosszú sebességek Hat sebességes váltó, rövid sebeségekkel
- 19-es hátsó kerék 18-as hátsó kerék
- Fejlámpa és hátsólámpa nincs Fejlámpával és hátsólámpával rendelkezik
- Csak berugókar Berugókar mellett önindító is van
- Kisebb tank, nagyobb fogyasztás Nagyobb tank, kevesebbet fogyaszt
- Könnyebb és gyorsabb az enduronál Krosszmotorhoz képest nehezebb
- Gyakoribb szervizintervallum, üzemórás Tartósabb, kevesebb szervizelést igényel
- Kemény teleszkópok Puhább teleszkópok
- Nincs kitámasztó Kitámasztóval rendelkezik
- Forgalomba nem helyezhető Forgalomba helyezhető, közúton használható